Pentru un tanar, zona antreprenoriatului poate fi o mare necunoscuta, mai ales la inceput de drum. Unele domenii sunt prea tehnice, altele prea vaste, sunt zone suprapopulate de idei si initiative, iar cateva sectoare promitatoare sunt inaccesibile din punct de vedere al informatiei. Esecul poate fi mereu un risc, insa curajul de a merge mai departe cu o idee de afacere bine construita poate aduce succes pe termen lung. Potrivit unui raport pe 2017, numai pana in luna septembrie a anului trecut au fost infiintate un numar egal de firme cu tot anul 2016, iar acest trend este crescator. Evolutile pozitive ale unor sectoare cheie de business din Romania au atras atat investitori, cat si minti creative care incearca sa dea lovitura pe o piata in continua dezvoltare.

1. Profit si stabilitate pe termen lung in domeniul agricol

Sectorul agricol din Romania ramane unul dintre motoarele puternice ale economiei si o zona in care profitul se datoreaza de multe ori oportunitatii de a exporta produsele. Unul dintre domeniile de succes si in mare crestere in Romania este cel al culturii de soia, unde numai in 2015 s-au plantat peste 110.000 hectare, pe intreg teritoriul tarii, pentru ca in 2017 sa sara de 140.000 hectare, ceea ce se traduce in peste 400.000 de tone de soia produsa intr-un singur an. Potrivit Ziarului Financiar, segmentul semintelor de soia reprezinta o facere de peste 60 de milioane de euro in fiecare an si e in continua crestere, tara noastra avand unul dintre cele mai mari potentiale de productie din Uniunea Europeana la acest capitol.

2. Sectorul IT va fi mereu o oportunitate de aur

Salarii atractive, oportunitatea de a lucra cu cele mai noi tehnologii, un mediu dinamic si digitalizarea la nivel global sunt cateva dintre motivele pentru care sectorul IT a devenit si in Romania unul dintre cele mai importante domenii de activitate, atat pentru angajatii cu studii superioare, cat si pentru investitori. In 2017, sectorul IT a reprezentat peste 6 procente din PIB-ul tarii, în crestere cu 0,7% fata de anul 2016, iar trendul este pozitiv si in crestere si in acest an. Cu o oferta extrem de mare pentru locuri de munca, dar un numar semnificativ mai redus al candidatilor, sectorul IT cauta in continuare tineri calificati si doritori sa invete pentru a se dezvolta. Acest lucru face ca piata IT sa fie extrem de dinamica in prezent.

3. Turismul, o zona inca neexploatata complet in Romania

Cu deschidere la mare, cu posibilitatea dezvoltarii in zona Deltei si cu un lant montan spectaculos, Romania are un potential urias in domeniul turistic, un potential pe care inca nu a reusit sa si-l atinga. Un raport Eurostat realizat in 2014 arata ca Romania era ultima tara pe destinatia de vacanta a cetatenilor UE, acest sector atingand abia 1% din PIB. Ceea ce trebuie retinut insa este oportunitatea de dezvoltare in aceasta privinta. O casa de vacanta sau un complex intr-o zona atractiva a tarii, in functie de resurse, ar putea fi o idee extrem de profitabila pentru orice tanar antreprenor.

4. Nișele cu cerere mare, dar forță de muncă limitată

Zona de servicii reprezinta o piata in continua crestere in Romania in ultimii ani. Putem vorbi aici despre servicii de livrare de mancare la munca sau la domiciliu, de cadouri personalizate, de curatenie acasa sau servicii de mentenanta si reparatii, unde sudorii, zidarii, tamplarii si alte categorii profesionale sunt la mare cautare pe piata. Un inceput de afacere intr-o astfel de arie ar putea fi o alegere de succes la start de drum.

Sursa foto: Shutterstock / Copyright: dotshock

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*