Mediul în care lucrează un angajat poate avea un impact foarte mare asupra performanței și asupra motivației sale. Tocmai de aceea, mediul de lucru este cel care trebuie să se adapteze la angajați și nu invers. Pentru unii, locul în care lucrează poate fi la fel de important ca salariul pe care îl obțin, așa că e foarte important ca aceștia să se simtă bine la locul de muncă. Iată ce factori pot afecta productivitatea într-un birou:

Facilitățile pentru angajați

Serviciile și facilitățile de care se bucură angajații unei companii au un rol foarte important în stimularea productivității. Pe de o parte, procesele de muncă sunt optimizate și eficientizate, iar pe de altă parte, angajații devin mai loiali, mai fericiți și, în consecință, mai productivi. Pe măsură ce spațiile de birou se dezvoltă și se modernizează, dezvoltatorii încep să ofere tot mai multe servicii suplimentare, menite să atragă companiile și angajații lor.

Există și în România parcuri de business care oferă astfel de beneficii. Un exemplu bun este West Gate Business District, dezvoltat de Genesis Property, companie deținută de Liviu Tudor. Printre acestea, se numără servicii precum livrarea de pachete la birou, activități sportive în aer liber sau chiar servicii de spălătorie auto pentru angajați. Mai mult decât atât, un nou proiect ambițios, ce va fi dezvoltat în complexul West Gate, anunță construcția unei piscine exterioare cu pistă de alergare și rollerblading.

Confortul de la locul de muncă

Angajații petrec cel mai mult timp în interiorul clădirii în care lucrează. În consecință, e foarte important ca ei să se simtă confortabil, altfel productivitatea și motivația lor vor scădea. Tocmai de aceea, trebuie luați în calcul o serie de factori, precum temperatura din interior, iluminatul, climatizarea și chiar curățenia. Orice disconfort poate deveni o problemă dacă nu este remediat la timp, așa cum arată și un articol din Procedia Engineering.

Un mediu de lucru optim este aerisit, bine iluminat și încălzit la o temperatură optimă, la care angajații se simt bine, fără să le fie prea cald sau prea frig. Confortul angajaților are un efect direct asupra productivității lor. Un studiu publicat de Journal of Facilities Management arată că sentimentul de control al oamenilor asupra mediului în care lucrează e un factor foarte important.

Același studiu avansează conceptul de „iertare” în rândul angajaților, cu privire la disconfortul pe care sunt nevoiți să îl tolereze, uneori, la locul de muncă. Într-un mediu de lucru pot apărea situații neprevăzute care afectează funcționarea diferitelor sisteme din clădire, fie ele sanitare, electrice sau de climatizare. Însă dacă angajații știu că se depun eforturi pentru remedierea situației, vor accepta mult mai ușor starea lucrurilor, iar productivitatea lor nu va fi afectată simțitor.

Designul interiorului

Designul unui mediu de lucru poate fi la fel de important ca și confortul când vine vorba de motivația și productivitatea angajaților. Acest factor trebuie privit din două perspective: una ține de estetică, iar cealaltă, de funcționalitate. Când vorbim despre aspectul unui mediu de lucru, ne putem referi la culorile pereților, designul mobilierului sau chiar iluminatul. Angajații care lucrează într-un birou modern, cu culori calde, aerisit și bine iluminat, vor fi mai veseli, mai energici și mult mai motivați.

Al doilea factor important face referire la funcționalitatea biroului. Conform Journal of Public Affairs, Administration and Management, designul unui birou trebuie gândit și în funcție de procesele care vor avea loc acolo. Compartimentarea și împărțirea spațiului trebuie gândite pentru a maximiza eficiența și pentru a face cât mai ușoară comunicarea dintre colegi. Un mediu de lucru productiv este unul care fluidizează procesele de lucru dintr-o companie și ușurează cât mai mult munca angajaților.

Sursă foto: Shutterstock

Total
30
Shares

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*