Într-o piață tot mai competitivă și marcată de creșterea unor fenomene precum job hoppingul, angajatorii se văd nevoiți să ofere angajaților din generația Y tot mai multe avantaje și facilități, pentru a le menține interesul față de oferta lor.

De la salarii competitive și oferirea unor beneficii precum tichetele de masă, abonamentele pentru sport sau asigurările medicale, există o serie de aspecte care pot face diferența în ceea ce privește recrutarea și retenția personalului. De altfel, există studii care atestă faptul că angajații fericiți sunt mai productivi, mai creativi și mai loiali.

Dacă oferta salarială și beneficiile oferite pot stârni interesul unui profesionist față de o companie, asta nu înseamnă că sunt suficiente. Pentru a atrage cu adevărat angajații și pentru a-i loializa, este important să le oferi și un mediu de lucru plăcut, ușor accesibil și cu facilități pe măsură.

Iată care sunt caracteristicile unui spațiu de birouri modern, care ți-ar putea atrage noi angajați și ar constitui un bun motiv pentru cei deja existenți să-ți rămână loiali:

Proximitatea

Nu este nevoie ca un spațiu de birouri să fie central, pentru a fi ușor accesibil pentru toți angajații. Uneori, posibilitățile de transport sunt mai importante decât amplasarea. De altfel, companiile de anvergură din orașele mari sunt amplasate de regulă strategic în apropierea stațiilor de autobuz, tramvai sau metrou. Este și cazul firmelor care au închiriat spații în clădiri de birouri precum Novo Park sau WestGate Park, în apropiere de stațiile de metrou Pipera, respectiv Preciziei. Dezvoltate de cel mai mare proprietar român din piața office, Liviu Tudor, cele două parcuri corporate sunt ocupate integral, în prezent.

Posibilitățile de parcare

Sunt importante pentru angajații care se deplasează cu mașina, dar și pentru clienții companiei. O parcare sigură și bine întreținută, în care accesul este bine reglementat pentru utilizatori, poate constitui un plus pentru orice companie. Dacă pe lângă parcare, angajații au și posibilitatea de a-și spăla autoturismul, cu atât mai bine.

Facilitățile ce țin de sistemul medical și cel farmaceutic

Pentru că cele mai multe clinici funcționează după un program destul de restrictiv, numeroși angajați sunt nevoiți să își folosească zilele de concediu pentru consultații sau analize de rutină, care nici nu durează foarte mult, de regulă. Cu o clinică medicală în apropierea biroului, o programare în timpul pauzei de masă sau imediat după terminarea programului de lucru le poate salva angajaților o zi de concediu și timpul pe care, în alte condiții, l-ar fi putut petrece în trafic.

La rândul lor, farmaciile din apropierea biroului sunt, de asemenea, văzute drept un avantaj, cu atât mai mult că cele moderne nu comercializează doar tratamente, ci și suplimente alimentare, produse de igienă și îngrijire personală etc.

Posibilitatea de a face sport

Deși încă sunt mulți români care practică sportul acasă, obiceiurile încep să se schimbe treptat în cazul celor care au beneficii extrasalariale precum abonamentele la săli de sport. Iar un astfel de beneficiu va fi și mai apreciat dacă spațiul în care se pot desfășura activitățile sportive se află la îndemână.

Restaurantele și cafenelele

Pauza de prânz este momentul de respiro de care angajații au nevoie între taskuri provocatoare și deadline-uri stricte, dar poate fi și un prilej de socializare cu colegii. În plus, obiceiurile alimentare ale românilor sunt în continuă schimbare, tendința fiind aceea de a mânca mai sănătos, de a include mai multe fructe și legume în dietă, de a opta pentru mâncare gătită sănătos în detrimentul celei de fast food. Asta înseamnă că un restaurant ar putea corespunde tuturor criteriilor publicului. Iar dacă există și o cafenea în apropiere, cu atât mai bine.

Spațiul de lucru spune multe despre un angajator. De la designul interior, la amplasare și facilități, acesta poate constitui adesea un motiv întemeiat pentru alegerea unui loc de muncă.  

Sursă foto: Shutterstock

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*