Viata de antreprenor este in cea mai mare parte formata din intalniri, telefoane si e-mail-uri, negocieri si multe alte provocari, iar instrumentele digitale pot fi solutia pentru a-ti eficientiza timpul. Insa, datorita aceleiasi digitalizari, oamenii de business au tot mai multe optiuni din care sa selecteze ceea ce li se potriveste.

Noi ne-am oprit asupra celor mai folositoare pentru antreprenori si startup-uri, astfel incat tu sa iti eficientizezi programul si viata profesionala.

Instrumente pentru managementul echipei

shutterstock 400874527

Daca vrei sa stii care sunt proiectele la care lucreaza cei din echipa ta in timp real, ce este de facut si ce a fost amanat, daca vrei sa dai feedback, sa revizuiesti fisiere, sa comunici cu anumiti membri ai echipei pe care o coordonezi, atunci instrumente digitale precum TrelloSlack sau Asana sunt ideale pentru tine. Acestea au fost dezvoltate astfel incat sa poti observa tot ce se intampla cu afacerea ta, indiferent unde te afli, si sa poti interveni pentru a face corectiile necesare, mai ales ca pot fi utilizate atat pe computer, cat si ca aplicatii de mobil.

Instrumente de securitate online

shutterstock 609181796

Orice startup, orice antreprenor ar trebui sa fie preocupat de securitatea informatiei si de modul in care isi stocheaza datele online. O solutie utila pentru a economisi timp si a-ti proteja datele cu caracter personal este un certificat digital care este recunoscut de institutii ale statului precum ANAF sau SEAP, in cazul nostru. Mai mult decat atat, printr-o semnatura electronica te asiguri si de criptarea informatiilor astfel incat sa poti controla cine si cum are acces la documente importante si corespondenta legala. Mai putin timp alocat birocratiei, cozilor si traficului urban, mai mult timp pentru a-ti prioritiza urmatorii pasi pentru businessul tau.

Instrumente pentru accesarea fisierelor online

shutterstock 433253452

Un antreprenor este mereu in miscare, iar in prezent sunt toate sansele ca si echipa lui sa lucreze de acasa sau din alte colturi ale lumii. De aceea, este important ca fisierele firmei sa fie stocate intr-un loc unde pot fi accesate online oricand si de oriunde, in functie de componenta organizationala. Solutii precum Google Drive sau Dropbox sunt la indemana, mai ales ca ofera un spatiu eficient inca din varianta de baza. In plus, stocarea de tip cloud va fi utilizata tot mai frecvent, iar un antreprenor trebuie sa fie mereu in pas cu noutatile din piata.

Instrumente pentru dezvoltarea de continut vizual

shutterstock 558890911

Chiar daca te afli la inceput de drum, ai posibilitatea de a accesa solutii variate, in functie de nevoile afacerii tale. Pentru ca e dovedit faptul ca un continut vizual este cel mai cerut de consumatori, conform Hubspot.com, instrumente online de creatie grafica precum Canva sau de creatie video precum Animoto reprezinta un mod inteligent de a-ti utiliza resursele. Totodata, beneficiezi de scheme gandite de specialisti pentru a-ti usura navigarea si a obtine un rezultat care sa fie pe placul publicului tau. Imaginea din mediul digital este cea care face diferenta dintre o afacere reusita si una care nu ajunge pe canalele potrivite.

Instrumente de time management

shutterstock 478155826

Timpul este una dintre cele mai pretioase resurse pe care un antreprenor le are, motiv pentru care acesta trebuie folosit cu atentie si masura. Pentru a fi productiv si a mentine un echilibru intre viata profesionala si viata personala, au aparut instrumentele de organizare a timpului precum cele bazate pe tehnica Pomodoro sau Toggl. Astfel de instrumente se bazeaza pe dozarea timpului de concentrare sau masoara timpul petrecut pentru o anumita actiune in cadrul unui proiect. Eficient, nu? Vei sti ce activitati iti ocupa timpul si cum iti poti organiza ziua pentru a beneficia de cat mai multe ore productive si cum sa eviti procrastinarea.

Instrumente de e-mail management

shutterstock 411184843

Unul dintre cele mai folosite instrumente pentru un antreprenor este, in sine, e-mail-ul, care poate fi gestionat, de asemenea, intr-un mod inteligent. Astfel, pentru a nu pierde ore intregi citind si raspunzand la mesajele care iti invadeaza inbox-ul, poti folosi Boomerang, un instrument care iti poate programa trimiterea unor e-mail-uri sau poate crea notificari pentru un interval de timp specific dedicat citirii unui anumit e-mail. O alta functie, in cazul celor care folosesc Inbox, este cea de Snooze, care se comporta similar, notificandu-te intr-un interval ales la primirea unui anumit e-mail.

Daca vrei sa iti valorifici cat mai bine timpul si sa ai o viata profesionala activa si productiva, instrumentele de mai sus sunt un punct important de implementat ca antreprenor. Tinand cont de nevoile tale si ale echipei, integrarea acestor instrumente in cultura organizationala antreprenoriala va fi un beneficiu cu efecte deosebite pentru afacerea ta, pe termen mediu si lung.

Foto cover: shutterstock

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*