Interesul crescut pentru produsele agroalimentare bio, dorința de a mânca preparate din carne fără hormoni și antibiotice și modalitățile de a obține fonduri nerambursabile de la Uniunea Europeană încurajează fermierii să își perfecționeze și să-și dezvolte afacerile. Dosarele eligibile vor primi astfel 50.000 sau 40.000 euro, oferind astfel posibilitatea unor tineri novice în acest domeniu să-și realizeze propria fermă, pe care s-o exploateze în scopuri comerciale.
Dacă și tu eșți interesat de o astfel de afacere, iată 3 moduri în care poți folosi fermă pentru a obține profit:
1. Producție de carne
Chiar dacă în 2016, România a importat carne în valoare de 279 milioane de euro, cererea pentru produse româneșți este foarte mare. De aceea, focusarea strategiei de afaceri și a tehnologiei disponibile în acest scop e o idee bună de afaceri. În 2017, 7 din 10 români consumă predominant carne de pui iar 95% din persoanele care gătesc cel puțin o dată pe săptămâna o aleg pentru preparararea meniului.
2. Producție și livrare de legume bio
Dacă fermă nu acoperă o producție substanțială, care să ia calea retail-ului, o soluție excelență este să direcționezi afacerea spre producerea și livrarea produselor bio direct spre clienții finali. Astfel, cu ajutorul unui simplu website online, îți poți prezența oferta sub formă de coșuri cu verdețuri proaspete sau cutii cu anumite legume, pe care clienții le cumpără online iar tu le poți livra cu ajutorul unui curier, garantând pentru modul cum au fost cultivate și întreținute.
Chiar dacă necesită și cunoștințe de baza privind comerțul online și marketing-ul, o astfel de afacere elimina intermediarii și îți permite să fii mai conectat la nevoile și dorințele pieței.
3. Producție de lapte
Producția de lapte poate fi o altă idee pentru fermele mici și medii, ce pot apela la tehnologie pentru automatizarea acestui proces. Avantajul lor este că beneficiază de condițiile prielnice pentru a permite animalelor să trăiască într-un mediu exterior și să consume hrană proaspătă, direct de pe pășune. Ține cont însă că o vacă mănâncă aproximativ 40 kilograme de furaje pe zi și produce în medie 32 de litri iar litrul de lapte se vinde direct de la producător cu maxim 1,5 lei pe litru.
Laptele obținut poate ajunge în supermarket-uri, în automatele de lapte ce au început să apară în anumite puncte strategice din orașe sau direct la clienții finali, printr-un sistem similar celui cu coșul cu legume bio. Dacă optezi pentru primele două alternative, cele mai importante dotări ale fermei trebuie să fie sala de muls şi tancul de răcire. Într-o zi sunt două sesiuni de muls, iar laptele este depozitat în tancul de răcire şi păstrat la o temperatură de circa 4 grade pentru că în fiecare dimineaţă să fie preluat de o cisternă.
O noutate profitabilă este afacerea cu lapte de măgăriță, o tendința ce capătă popularitate pe piață
Cel mai important lucru este să începi afacerea, orice ai alege. Dacă eșți nou în agricultură, află tot ce poți despre ea înainte să începi efectiv planul de acțiune. Dar fi și rezonabil. Nu poți ști tot ce trebuie să știi, de la început. Unele lucruri le vei află pe parcurs, lucrând, însă încercările sunt necesare pentru a-ti perfecționa practică. Fură meseria de la oameni mai experimentați decât ține și nu încerca să faci totul singur. O echipa cu sarcini delegate corespunzător va obține rezultate mult mai bune și mai rapide.
Sursă foto: Shutterstock