De ce crezi că anumite magazine eCommerce au un succes incredibil iar altele abia generează profit? Cumpărătorii online nu caută produse ieșite din comun ci doar exact ceea ce au nevoie, apoi trec mai departe.
Datorită tehnologiei de astăzi, cumpărătorul care are o experiență negativă în site nu se mai întoarce așa că retenția este greu de menținut fără o strategie bine pusă la punct. Iată ce trebuie să ai vedere pentru a începe cu succes o firmă de eCommerce.
1. Datele de contact oferă autenticitate
În absența unui magazin clasic, trebuie să îți afirmi prezența în online prin date de contact la care potențialii cumpărători să apeleze la nevoie. Ai fi surprins să știi că există retaileri care nu au listat informații de bază ca numărul de telefon sau o adresă de email. Datele de contact dau impresia de autenticitate, cumpărătorii vor ști că cineva se află la celălalt capăt al firului dacă se ivește vreo problemă sau dacă au o nelămurire, iar site-ul nu este doar o pagină de internet, ci o interfață care-i pune în legătură cu cei care le pot răspunde nevoilor.
2. O platformă stabilă de plăți online va face diferența
Un aspect important de reținut este faptul că procesul de cumpărături online este un adevărat periplu psihologic. Poți pierde un client în orice moment însă riscul cel mai mare apare în momentul de finalizare a comenzii. Conform Secure Trading, în 2016, retailerii online pierdeau 69% din clienți la checkout, fie din cauza costurilor suplimentare, fie din cauza faptului ca siteul se încărca foarte greu sau se bloca.
Cu atât mai mult, astăzi, când piața de eCommerce este atât de populată, niciun magazin online nu ar trebui să riște să nu pună la dispoziție o platformă de plată sigură, pentru că odată ce pierzi un potențial client la efectuarea plății, acesta nu se mai întoarce.
Unul dintre sistemele de eCommerce securizat la care poți apela este eBTpay, soluția celor de la Banca Transilvania. Este suficient să completezi formularul aferent și te va contacta un reprezentant BT pentru a-ți oferi consultanță despre cum poți implementa cel mai bine sistemul pentru magazinul tău. O platformă stabilă va face tranzacțiile cu cardul mult mai ușoare și sigure și salvează timp prețios la checkout. Așa se va crea și loialitate și încredere în brandul tău.
3. Actualizarea permanentă trebuie să fie o prioritate
Atunci când un cumpărător caută un anumit produs sunt cel mai probabil va vrea să îl comande pe loc. Dacă produsul este trecut cu mențiunea că nu se mai află în stoc doar pentru că ai uitat să updatezi statusul lui pe site, este deja prea târziu. Un site neactualizat descurajează vizitele pentru că denotă o lipsă de interes față de magazin.
Mai mult, dacă la un produs este trecută mențiunea că este nevoie să suni un reprezentant pentru mai multe informații, cumpărătorii nu vor reveni. Într-o eră în care tehnologia îți permite să ai orice îți dorești cu doar un click, cererile publicului s-au schimbat. Aceștia se așteaptă să aibă toate informațiile de care au nevoie pentru a face o achiziție.
4. Transparența condițiilor de returnare sporește încrederea
Am menționat deja că tendința cumpărătorilor este să treacă mai departe, dacă informațiile de care au nevoie nu sunt la îndemână. Același lucru este valabil și în ceea ce privește garanția și condițiile de returnare. Vizitatorii site-ului nu vor sta niciodată să parcurgă un document întreg de termeni și condiții. Tot ceea ce ține de condiții, reguli și asumarea responsabilității trebuie să fie la vedere, pe prima pagină și nu doar o mențiune la finalul mailului de confirmare. Dacă nu există o astfel de transparență, cumpărătorul nu va fi sigur de achiziție și este foarte posibil să renunțe la ea.
Prin urmare, pentru ca magazinul tău de eCommerce să aibă succes, este esențial ca designul să fie intuitiv iar catalogul produselor să fie cât mai accesibil. Cu cât ușurezi navigarea cumpărătorului pe site, cu atât vei reuși să fii o adevărată prezență online.
Sursa foto: shutterstock.com