Prima impresie conteaza enorm, iar acest lucru este evident si in mediul de afaceri. Alaturi de o tinuta impecabila si de buna pregatire profesionala, o dictie corecta este foarte importanta la o intalnire de afaceri. Acest lucru conteaza la fel de mult pentru un antreprenor, dar si pentru un simplu angajat. Pentru ca o persoana care nu se poate face usor inteleasa nu va castiga niciodata increderea unui potential partener de afaceri.

Se spune ca tonul face muzica, iar acest lucru se aplică și este la fel de important si în comunicarea verbala. Modul în care pronuntam cuvintele, ritmul, volumul vocii, dar si modul în care punem accentele pe silabele cuvintelor pot face diferența dintre un mesaj bine transmis și unul inexistent.

De aceea, o dictie impecabila trebuie sa fie o abilitate esentiala pentru oricine lucreaza in business, indiferent ca vorbim de o multinationala sau de un start-up cu doar cativa angajati. Pronuntia corecta, clara, nu poate sa lipseasca din pregatirea profesionala a unui om de afaceri. Ar trebui sa fie „un accesoriu esential”, la fel ca laptopul, telefonul mobil sau masina. Pentru ca nimic nu este mai neplacut si mai stanjenitor decat discutia cu o persoana pe care nu o poti intelege, care stalceste cuvintele si este nevoita sa repete de mai multe ori aceeasi idee.

jpegbase641b2844ee40997b3f

O dictie incorecta poate lasa impresia de lipsa de profesionalism si deseori este insotita si de timiditate, anxietate, pentru ca persoana cu probleme de dictie stie de obicei ca are o deficienta. Iata de ce pregatirea in acest domeniu este foarte importanta si poate face diferenta intre o intalnire de afaceri esuata si una finalizata cu semnarea unui contract important.

Din fericire, exista o solutie foarte simpla, pe care orice antreprenor ar trebui s-o ia in considerare: lectiile de dictie concepute special pentru companii. Acestea se adreseaza atat directorilor, patronilor, cat si angajatilor din orice departament si au loc, de obicei, chiar la sediul companiei. Astfel, nimeni nu trebuie sa piarda timp pretios cu deplasarea la cursuri. Pentru ca stim foarte bine ca timpul este extrem de valoros si inseamna bani. Un atelier de acest fel dureaza numai doua ore, dar poate fi extins pe o durata mai mare, daca se doreste.

Prin urmare, nu poate fi vorba de o pierdere de timp pentru angajati sau pentru patron. Cele doua ore vor fi folosite pentru castigarea unei abilitati esentiale in mediul de afaceri. La un atelier pot participa 15-17 persoane, iar timpul petrecut astfel va fi chiar placut, va destinde atmosfera de obicei incordata de la birou si le va da participantilor posibilitatea de a-si cunoaste mai bine colegii, sefii sau angajatii, intr-un context mai relaxat.

jpegbase641cdafb0110728005

Care sunt avantajele lectiilor de dictie

Dictia nu inseamna numai pronuntarea corecta, clara, a cuvintelor. Aceste lectii ajuta si la reglarea corecta a respiratiei, astfel incat persoana care tine o prezentare sau un discurs sa nu ramana „fara aer” chiar atunci cand urmeaza sa anunte cea mai importanta informatie.

Totodata, cursurile de dictie pentru companii ajuta la gestionarea emotiilor, care sunt inerente vorbirii in public, indiferent ca este vorba de un discurs in fata unei multimi sau de o prezentare la o intalnire de afaceri. Astfel, cei care urmeaza cursurile de dictie vor putea scapa si de timiditate, si de anxietatea vorbirii in public, una dintre marile temeri cu care se confrunta cei mai multi oameni, indiferent de domeniul de activitate.

In concluzie, o dictie impecabila inseamna mai multa incredere in sine, o imagine publica mult mai buna, este o dovada in plus de profesionalism si poate imbunatati relatia cu cei din jur – parteneri de afaceri, propriii angajati sau colegi.

Sursa foto: Unsplash.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*