Tehnologia acaparează tot mai multe aspecte ale vieții noastre și, în cele mai multe cazuri, ne ajută să ne corectăm sau schimbăm obiceiurile. Deși influența telefoanelor inteligente este destul de controversată, nu putem nega că acestea au adus cu sine software și chiar gadgeturi independente care ne ajută să ne transformăm obiceiurile și să ne facem viața mai bună:

Privarea de somn și monitorizarea orelor de odihnă

Conform unui studiu din 2016, unu din trei adulți are parte de mai puține ore de odihnă decât ar avea nevoie. Privarea de somn este o problemă serioasă, care atrage după sine incapacitatea de concentrare, productivitatea scăzută și probleme de sănătate precum diabetul sau afecțiunile cardiovasculare.

Datorită tehnologiei moderne, somnul poate fi acum monitorizat, iar obiceiurile în acest sens îmbunătățite. Aplicațiile mobile precum Sleep Cycle sau Pillow te pot ajuta să identifici tiparele și cauzele privării de somn și să le ameliorezi astfel încât să ai parte de suficientă odihnă.

Dacă principalul motiv al lipsei de somn este petrecerea timpului în fața televizorului, vei găsi o aplicație care îți va aminti în timpul serialului preferat că poți vedea următorul episod în ziua următoare și îți va atrage atenția că ar fi cazul să îți pregătești patul. Alte astfel de aplicații te pot ajuta să îți formezi un obicei de a dormi cicluri complete de somn. În acest fel, nu doar că te vei asigura că vei fi mai sănătos, dar vei reuși să și ajungi la timp la serviciu, fără să treci pe roșu.

Fumatul și înlocuirea țigaretelor clasice cu alternative moderne

Nicotina este o substanță care provoacă dependență, însă numeroase studii indică faptul că monoxidul de carbon eliberat prin arderea țigaretelor poate fi mult mai nociv pentru organism decât aceasta. De aceea, în prezent există pe piață mai multe game de produse fără fum, precum vaporizatoarele sau produsele cu tutun încălzit, care nu eliberează monoxid de carbon.

Acestea îți permit dozarea unei cantități mai scăzute și de nicotină, dar sunt totodată și mai confortabile decât alternativele clasice, pe care nu le poți consuma în restaurante, baruri sau cafenele. În plus, te vor scăpa și de grija mirosurilor intense și neplăcute care se imprimă în piele, haine și chiar și în locuință.

Mai mult decât atât, există foarte multe cazuri în care persoanele care înlocuiesc țigaretele clasice cu alternativele electronice reușesc să reducă numărul țigărilor fumate sau cantitatea de nicotină, sau chiar să renunțe la fumat treptat, fără a-și supune organismul la un șoc brusc urmat de sevraj.

Sedentarismul și activitatea fizică constantă

Munca de birou, petrecerea timpului în trafic și alți factori asemănători și greu de evitat ne împing către un stil de viață tot mai sedentar. Iar sedentarismul este principala cauză a obezității și a afecțiunilor cardiovasculare. Din fericire, tehnologia modernă ne pune la dispoziție o mulțime de mijloace pentru a evita aceste efecte și pentru a introduce activitatea fizică în rutina zilnică.

De la aplicațiile mobile care monitorizează distanțele parcurse pe jos zilnic la brățările sport precum Fitbit, acum ai la dispoziție o gamă largă de dispozitive și programe care te vor ajuta să îți impui o rutină, să o monitorizezi și să îți urmărești progresele sportive în fiecare zi.

Din păcate, aceste aplicații sau gadgeturi nu vor face mișcare în locul tău, dar te vor face destul de conștient în legătură cu activitatea fizică sau lipsa acesteia. În plus, multe dintre ele îți oferă și posibilitatea de a-ți monitoriza obiceiurile alimentare și de a le îmbunătăți, dar și de a păstra un istoric al analizelor medicale, astfel că progresul va fi mult mai vizibil și mai motivant.

Atunci când folosești tehnologia pentru binele propriu, nimic nu îți poate sta în cale. Interesează-te care sunt soluțiile moderne care îți pot rezolva problemele în ceea ce privește stilul de viață și vei reuși să te disciplinezi mult mai eficient și să duci o viață mai sănătoasă.

Sursă foto: Shutterstock

Total
41
Shares

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*