Dacă munca de zi cu zi la birou aduce rezultatele, întâlnirile cu partenerii și clienții dau direcția business-ului, iar una dintre pricipalele chei ale succesului din punct de vedere profesional este abordarea corectă a acestor întâlniri de afaceri. Atunci când ai la masa discuțiilor persoane de care activitatea firmei tale depinde, este important să impresionezi, să îți  argumentezi ideile și să îți impui punctul de vedere astfel încât toată lumea să plece mulțumită de acolo. Când experiența ta în astfel de întrevederi este limitată, e normal să ai mici emoții la început, însă ele trebuie depășite cu tact.

5 sfaturi ca să impresionezi rapid într-o întâlnire de afaceri:

  1. Îmbracă-te impecabil

Prima impresie va conta întotdeauna, indiferent dacă vorbim despre un context profesional sau amical. Aici, principala ta sarcină va fi să apari impecabil în fața clienților sau partenerilor de discuții. Renunță la barba neîngrijită și cămășile în carouri cu blugi. Bărbierește-te și îmbracă-te, dacă este nevoie chiar la sacou. Este foarte important, indiferent cât de bune sunt ideile tale, să dai impresia unei persoane în care cei de la masă își pot pune încrederea. Un ceas elegant, o cravată și un parfum de calitate vor completa imaginea și astfel vei fi pregătit de întâlnire.

  1. Evită să fii cel tăcut de la masă

În întâlnirile de afaceri, există două extreme pe care ar trebui să le eviți cu orice preț: să fii cel care nu spune nimic niciodată și cel care vorbește mult despre orice și nu de fiecare dată foarte inteligent, neavând toate datele la dispoziție. Poate părea surprinzător, însă într-o ședință de afaceri este întotdeauna mai bine să vorbești cu cei din fața ta (chiar dacă vei ieși din zona de confort și cunoștințe), decât să taci pe toată durata ședinței. Cei din fața ta vor simți nevoia să știe ce gândești, mai ales dacă postura ta este cea de expert într-un domeniu. Tăcerea ta, chiar dacă în realitate tu stai și analizezi toate problemele expuse, poate fi interpretată ca lipsă de interes sau chiar nepricepere, ceea ce nu îți dorești.

  1. Argumentează-ți cu date toate ideile

Fiecare ședință de afaceri trebuie pregătită în prealabil, iar singura cale prin care îți poți construi un discurs de impact este să aduci date exacte și verificabile la masă. Expertiza se bazează de fiecare dată pe cifre, iar atunci când ideile tale au în spate o analiză concretă, vei fi considerat de încredere. Aceasta este cea mai clară cale să arăți că știi despre ce vorbești.

  1. Documentează-te în privința celor din fața ta

Așa cum este important să știi despre ce vorbești, la fel de bine ar fi să îi cunoști și pe cei cu care vorbești. Documentează-te puțin și adună informații despre persoanele care urmează să vină la ședință. Astfel, poți evita anumite subiecte delicate pentru ei sau poți atinge puncte sensibile pentru ei care îi vor face mai atenți atunci când vorbești.

  1. Orientează-te în permanență asupra soluțiilor

Una dintre aspectele dificile din lumea business-ului este faptul că puțini vor să audă de probleme, iar cei mai mulți vor să discute doar despre soluții. Concentrează-te asupra soluțiilor capabile să răspundă și la probleme care nu au fost încă ridicate. În acest fel, vei arăta că poți avea o privire și abordare de ansamblu și că te poți adapta ușor situațiilor neprevăzute.

Sursă foto: Shutterstock / Copyright: fizkes

Total
19
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*