Conform unui studiu realizat de Jobvite, 87% dintre angajatori folosesc platforma LinkedIn pentru recrutarea angajaților.

Cu mai mult de 500 de milioane de utilizatori în 2018, LinkedIn este una dintre cele mai utilizate platforme de către absolvenți, profesioniști din diverse domenii de activitate și angajatori. Statisticile arată că procentul de persoane active zi de zi este de 40% din numărul total de utilizatori ai platformei. Dacă ești în căutare de job sau doar vrei să afli detalii despre domeniul tău profesional, contul pe LinkedIn este un must.

Profilul tău ar trebui să conțină toate informațiile relevante dintr-un CV, mai ales calificările, experiența și aptitudinile principale. Citește în continuare cum te poți pune în valoare și cum poți atrage oferte de job, fără să depui efort de fiecare dată când vrei să faci o schimbare în carieră.

Care sunt beneficiile platformei LinkedIn
13 pași pentru un profil reușit
Cum te poți diferenția pe LinkedIn
Greșeli pe care să le eviți

Care sunt beneficiile platformei LinkedIn

Platforma reprezintă un canal de comunicare nu numai cu angajatorii, ci și cu firme și lideri din domenii la care vrei să ai acces. Profilul tău te va pune în contact cu persoane pe care altfel nu ți-ar fi fost la îndemână să le abordezi și te va ajuta să-și extinzi rețeaua de conexiuni.

Mai mult decât atât, dacă ții cont de câteva elemente în completarea și actualizarea profilului, poți fi abordat din senin pentru un super job.

Printre beneficiile principale ale platformei se numără faptul că:

  • primești notificări cu pozițiile libere în companiile sau industriile de care ești interesat, în funcție de cum setezi preferințele;
  • poți scrie o mică biografie care să te definească profesional și să capteze interesul angajatorilor;
  • primești skills endoresements din partea colegilor, a superiorilor sau a partenerilor cu care ai lucrat direct în cadrul diverselor proiecte;
  • găsești oportunități în afara țării;
  • ai acces la grupuri profesionale active, pe diverse nișe de interes;
  • citești știri, noutăți, trenduri ale industriilor care te pasionează;
  • te poți conecta cu persoane influente și lăsa inspirat de preocupările, noutățile și proiectele la care lucrează.

13 pași pentru un profil reușit

Utilizatorii cu profiluri complete au de 40 de ori mai multe șanse să primească oferte prin intermediul LinkedIn, conform specialiștilor. Iată la ce trebuie să fii atent:

  1. Pregateste-ti o super descriere

Aceasta este probabil una dintre cele mai importante secțiuni, fiind chiar prima la care au acces vizitatorii profilului tău. Scrie o scurtă descriere la persoana I și fii autentic. Folosește cuvinte cheie care-ți definesc expertiza și experiența.

Studiile au arătat că utilizatorii de rețele sociale își pierd concentrarea după circa 8 secunde. Pentru a fi sigur că descrierea ta este ușor de parcurs, există o serie de trucuri: începe cu o propoziție captivantă, rezumă-te la cel mult trei paragrafe și să verifică dacă poate fi citită în cel mult 16 secunde.

O altă subsecțiune adesea neglijată este headline-ul. În descrierea de sub titulatură ai 140 de caractere pentru a scrie ceva relevant despre tine, care sunt aspirațiile tale sau cu ce te ocupi în prezent. Încearcă să scoți în evidență punctele tale forte într-un mod cât mai personalizat.

       2. Poza de profil, impresia la milisecundă

Un profil cu o poză potrivită atrage până la 21 mai multe vizualizări, decât un profil anonim sau unul cu o poză vagă, nepotrivită. Psihologii atenționează că angajatorii își fac o primă impresie despre încrederea și competența unei persoane în doar câteva milisecunde de vizualizare a pozei de profil.

Pentru ca poza ta să denote profesionalism, găsește un loc cu o luminozitate potrivită și un fundal neutru, poartă o ținută business și roagă un prieten să îți facă o poză cu aparatul sau cu telefonul mobil. Evită selfie-urile pentru fotografia de profil.

         3. Setează vizibilitatea

Primul pas pentru a fi găsit este să iți faci profilul public din setările LinkedIn.  

În același timp, poate nu îți dorești ca actualul angajator să știe când îți actualizezi profilul. O idee bună ar fi să setezi confidențialitatea, unde poți bifa sau debifa notificarea rețelei tale cu privire la actualizări de status și schimbări pe profil, recomandările pe care le scrii sau companiile pe care le urmărești.

Poți seta și cine să aibă acces la activitatea ta: toată lumea, rețeaua ta, conexiunile tale sau doar tu, ultima variantă fiind cea mai discretă.

         4. Detaliază experiența relevantă

Pe scurt, secțiunea  referitoare la experiență este CV-ul tău online. Actualizează constant informațiile despre jobul curent și detaliază activitățile tale tale de la joburile anterioare, astfel încât să reflecte întocmai ceea ce știi să faci și care sunt abilitățile tale profesionale.
Punctează clar funcția pe care o ai și menționează pricipalele responsabilități, realizările și contribuția ta efectivă la diverse proiecte în care te-ai implicat. Accentul trebuie pus pe valoarea adăugată adusă, nu neapărat pe o descriere generică a poziției pe care o ocupi în prezent.

             5. Cuvinte cheie, vizibilitate mai mare în căutări

Cuvintele pe care le folosești sunt extrem de importante, pentru că mecanismul de căutare reprezintă o mare parte a ecuației. Nu numai că vei apărea în căutările angajatorilor, dar o exprimare concisă îi va face să parcurgă rapid informațiile relevante despre tine și să decidă pe loc dacă ești potrivit pentru postul lor vacant.

Identifică cuvintele cheie pentru experiența și expertiza ta profesională și folosește-le în titlu, rezumat și în mai multe secțiuni ale profilului.

              6. Pune link-uri către proiectele tale

Dacă ai un blog personal sau o pagină web, pune link-uri către ele pe profilul tău de LinkedIn pentru a-ți promova imaginea, interesele și pentru a-ți spori credibilitatea profesională.

Chiar dacă în timpul liber ai alte preocupări creative, de exemplu scrii articole sau faci fotografii artistice, poți promova pasiunile tale discret și pe LinkedIn. Angajatorii vor să capete o viziune de ansamblu  cu privire la candidații cei mai potriviți pentru companiile lor. Asta înseamnă că sunt atenți inclusiv la preocupările din afara muncii, elemente care, promovate corespunzător, pot conferi un avantaj competitiv sau afinitate umană.

               7. Skills & endorsement

Poate fi o secțiune valoroasă dacă este tratată cu onestitate. Asta înseamnă că zeci de endorsements obținute la cerere, în arii foarte diferite, nu conferă credibilitate.

Secțiunea este esențială în motorul de căutare, fiind o modalitate prin care recrutorii pot găsi compatibilitatea ta cu pozițiile pe care le au deschise. De fapt, profilul tău are de 13 ori mai multe șanse să fie vizitat dacă această secțiune este valorificată.

În ceea ce privește edorsement-urile din partea cunoscuţilor, e indicat să lași la latitudinea persoanelor cu care ai lucrat să aprecieze aptitudinile tale.

             8. Cursuri și certificări

Păstrează această secțiune updatată și curată. Poți adăuga, de exemplu, link către certificatele obținute în urma cursurilor online. Găsești numeroase cursuri de specialitate online care îți permit să adaugi certificatul obținut direct pe profilul personal.

            9. Oferă și obține recomandări

Fă-ți timp pentru a solicita recomandări pe LinkedIn. Recomandările persoanelor cu care ai lucrat au foarte multă greutate, deoarece pentru un angajator potențial, o recomandare LinkedIn este o referință în avans.


Cea mai bună modalitate de a obține recomandări este să oferi la rândul tău. Atunci când scrii o recomandare onestă, cu o formulare profesională, confirmi calificările unei persoane. Inițiativa va fi apreciată și va crește șansele ca persoana să returneze favoarea.

Ca regulă general valabilă, recomandările se dau între persoane care se cunosc bine, care au lucrat împreună și care pot da informații relevante despre proiecte comune, experiență și colaborare.

            10. Extinde-ți rețeaua

O altă modalitate de extindere a vizibilității profilul este să te conectezi cu alți membri și să îți construiești treptat rețeaua. Cu cât ai mai multe conexiuni, cu atât ai mai multe oportunități.

Pentru ca LinkedIn să îți recunoască profilul complet în procent de 100%, trebuie să ai cel puțin 50 de conexiuni.

Desigur, conectează-te doar cu persoane pe care le cunoști sau cu care ai o minimă legătură. Dacă vrei să trimiți o cerere unei persoane complet străine, cel mai bine este să personalizezi invitația de contact.

           11. Înscrie-te în grupuri de oameni pasionați

Apartenența la o comunitate, fie ea și virtuală, cu oameni pasionați de un anumit domeniu, te va provoca constant să fii la zi cu noutățile.  

Avantajul principal al grupurilor este că stimulează networking-ul. Vei accesa  conținut interesant și vei putea dezbate subiecte de actualitate. Dacă ești activ și aduci valoare prin conținutul postat, ceilalți membri vor aprecia.

           12. Urmărește companiile care te interesează

Profilurile companiilor reprezinta o modalitate rapidă de a găsi ultimele noutăți. Poți vedea dacă există conexiuni în companie, oameni pe care îi cunoști și ar putea să te recomande, dacă sunt poziții deschise sau care este cultura organizațională pe care o promovează.

Chiar dacă îți place jobul actual, nu strică să te interesezi, din când în când, dacă jobul la care aspiri de multă vreme este disponibil. Unde ai visa să lucrezi? Poate e vorba de o companie în care crezi sau o țară cu o climă mai prietenoasă. Pe măsură ce devii mai bun la ceea ce faci, ești tot mai pregătit pentru pasul următor. Între timp, urmărește ce se întâmplă în exterior.

          13. Profită de opțiunea de căutare avansată

LinkedIn face munca pentru tine prin opțiunea de căutare avansată. Tot ce trebuie să faci este să selectezi cuvintele cheie și vei primi alerte cu locuri de muncă pe măsură ce apar.


Tot ceea ce trebuie să faci pentru asta este click pe “Căutare avansată”, selectezi “Locuri de muncă” în colțul din stânga unde introduci cuvintele cheie sau alte criterii pe care le urmărești. Salvezi preferințele în colțul din dreapta sus și setezi să primești alerte pe e-mail zilnic, săptămânal sau lunar.

Cum te poți diferenția pe LinkedIn

Dacă îți dorești cu adevărat să te diferențiezi, aloca timp creării unui profil competitiv, bifând următoarele aspecte:

  • Adaugă o amprentă personală

Chiar dacă nu ești designer și nu știi cum să folosești programe de editare, există numeroase platforme online unde îți poți crea un CV original, pe care să îl salvezi sub formă de pdf și să-l atașezi ulterior profilului tău de LinkedIn. De fiecare dată când aplici pentru un job pe LinkedIn te poți diferenția printr-un document original.

  • Fă-ți un URL personalizat

Uită-te sub fotografia ta de profil. Dacă adresa URL menționată conține o serie de litere sau numere aleatorii, ia în considerare personalizarea adresei URL, astfel încât să ai un link ușor de găsit și de distribuit. Poți include adresa nou creată în semnătura de e-mail.

Poate nu ai un site sau un blog personal, dar ești mult mai ușor de găsit pe Google dacă ai o pagină de LinkedIn cu numele tău.

  • Personalizează invitațiile de contact

Mesajul implicit oferit de LinkedIn este plictisitor și impersonal.

Poți trimite invitații personalizate celor cu care vrei să te conectezi. Cresc astfel șansele ca invitația ta să fie acceptată și, mai mult decât atât, inițiezi deja o discuție. În mod sigur, inițiativa ta va fi apreciată.

  • Adaugă conținut media

Conținutul vizual este tot mai preferat de utilizatorii oricărei platforme digitale, deci de ce nu ar fi o tendință bună de exploatat încă din fazele incipiente pe LinkedIn?


Ajută-ți profilul să se diferențieze, adăugând documente, imagini, prezentări sau alte materiale care demonstrează calitățile tale. E o modalitate excelentă de a arăta  angajatorilor, la propriu, punctele tale forte.

Greșeli pe care să le eviți

  • Nu face abuz de cuvinte uzitate, precum: creativ, organizat, eficient, motivat, aptitudini de comunicare, rezistență la stres, analitic, strategic, etc.

Dacă exemplele de mai sus se regăsesc în exces pe profilul tău, poți fi sigur că se regăsesc și pe profilul celorlalți utilizatori. Caută sinonime sau argumentează fiecare afirmație cu un proiect sau situație în care ai dobândit sau demonstrat respectivele calități.

  • Nu cere recomandări unor persoane pe care nu le cunoști sau cu care nu ai lucrat direct, doar pentru că sunteți conectați și par să aibă autoritate în domeniu.
  • Nu exagera și nu minți cu privire la expertiza ta. Angajatorii își vor da seama dacă exagerezi și vei pierde șansa de a intra în cursa pentru un nou job.
  • Nu uita de profilul tău. Actualizează informațiile constant, adaugă comentarii la articole sau postări și extinde-ți rețeaua de conexiuni.

Acum că știi ce trebuie să faci pentru a reîmprospăta profilul de LinkedIn, actualizează fiecare secțiune, inițiază conexiuni și crește-ți șansele de a fi remarcat. Totul începe cu un profil convingător.

Sursă foto: Shutterstock, Unsplash.

Total
1
Shares

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*
*